Kaisa Holmen og Lars Blikstad stiller som årets kandidater for Vestre Slidre MDG
Fotocredit: Vibeke Isachsen

Vestre Slidre MDG stiller liste til kommunevalet

10. juli, 2023

Kaisa Katrine Holmen (31) er førstekandidat for MDG i Vestre Slidre. Kaisa er oppvokst i Valdres, utdanna spesialpedagog og flyttet tilbake til Valdres vinteren 2021, sammen med sin samboer Peder. Hun har bosatt seg på et småbruk, hvor hun har begynt å dyrke grønnsaker, både til eget bruk og som grønnsaksbonden Predictable SoilKaisa Holmen, førstekandidat for MDG Vestre Slidre

Lars Blikstad (36) er andrekandidat for MDG i Vestre Slidre. Lars flytta til Vestre Slidre vinteren 2021 sammen med sin samboer Vibeke som er oppvokst i Valdres, datter Eivor og hunden Birk. Han jobber til daglig som lærer og driver Vevstogo sammen med Vibeke. Lars har et lidenskapelig forhold til mat og er overbevist om vi i Valdres har de beste, lokale råvarene. På fritiden liker han å stå på snowboard, spille trommer og lage mat.

Lars Blikstad andrekandidat for MDG Vestre Slidre

Miljøpartiet Dei Grøne sitt mål er eit medmenneskeleg samfunn i økologisk balanse. Økonomien skal underordnast sunne økologiske prinsipp og fremje fred og rettferd både lokalt og globalt. Livskraftige lokalsamfunn, i hovudsak basert på lokale ressursar, er ein føresetnad for å nå målet. Vi tek mål av oss til å utforme ein heilskapleg politikk for notid og framtid, basert på tre grunnleggande solidaritetsprinsipp: solidaritet med andre menneske, solidaritet med framtidige generasjonar og solidaritet med dyr og natur.